Längesen sist som vanligt...

Ja nu va de ett tag sen jag skrev, som vanligt ;) men, och det är ett MEN, egentligen är det ju ett bra tecken på att det händer saker i mitt liv så att jag inte bara sitter inne och häckar framför datorn, eller?
Det börjar ju kännas nästan mänskligt att vara ute igen då termometern visar under -20, eller är det över - 20 man säger?? Hur som... det är skönt att vara ute  :)

Jag har inte glömt att jag lovade en bild på Neo & Pajas så här kommer den...



Ja, kanske inte den bästa bilden men söt är dom iaf. Det är Pajas som är närmast dom mänskliga benen :)

Sen så jobbar vi på med vår valpkurs, de kanske inte går så där utmärkt om jag ska vara ärlig men Neo gillar iaf dom andra hundarna så de är ju kul för han att han kan snacka av sig lite.
Under slutet på förra veckan så jobbade vi intensivt, både på kursen och hemma. Vi tränade mycke att gå utan att rycka av mattes armar och de är ju lite jobbigare än man kan tro att de är och då blir man så här trött....



Hur underbart ser inte de där ut att vara???

I lördags så började inskolningen på skotern.
Vi ville verkligen att Neo inte skulle vara rädd för skotern så han kan följa med oss ut och efter ett tag då han fick springa runt den och käka köttbullar så va varken lukten eller ljudet av skotern ett problem så på söndagen packade vi kälken och puttrade ner på älven för att pimpla.
Neo gillade verkligen att känna vinddraget i pälsen ;) inte för att de gick fort, men jag tror kombon att få alla intryck utan att behöva röra sig blandat med luften i ansiktet va en höjdare för honom. Hur som så va de inga problem iaf.
Dessutom så följde farbror Lars med ut och han är ju såååå rolig!!!

Så här kul hade vi:











Jag har aldrig sett en lyckligare hund på isen. Han sprang och undersökte allt! Han hjälpte Lars att borra, han kollade hålen som vi inte satt vid och hittade sig sitt alldeles egna träd att käka på när vi grillade. Fisken (en harr) fick Lars upp och den va jättegod att slicka på tyckte Neo trots att alla ropade nej hela tiden. Han höll igång nästan 5 timmar konstant, gissa om han va trött när vi kom hem :D
Jag fick locka ut han från skuffen för att överhuvudtaget få in honom. Vi passade på att duscha honom då vi förstod att han skulle sova ett tag och tyckte att de skulle passa att han sov medans han torkade. Se så mysigt han hade de under filten, han låg och gosade i den i flera timmar.

Så kul med utflykter :)


Kommentarer
Postat av: Sofia

2011-03-01 @ 19:59:28
Postat av: Sofia

Det blev en kort kommentar den första... :)



Det där såg ju hur härligt ut som helst! Blir avis!

2011-03-01 @ 20:00:14
Postat av: Åse

Vad härligt att han är skoter-kille!!! :) Såg hur mysigt ut som helst! Hoppas vi ses snart! KRAM

2011-03-02 @ 18:54:08
Postat av: Anna

Hej hej...



Alltså vilka härliga bilder och jag ser det mer framför mig efter att du berätta om vatten, skidåkare mm =)



Du har en AWARD att hämta på min blogg =)



Måste träffas snart KRAMAR I MASSSSSSSSOR

2011-03-06 @ 19:42:58
URL: http://pedersenanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0