Den blomstertid nu kommer....

fast det regnar utanför. Men man ska väl inte klaga egentligen för då slipper man iaf vattna rabatterna ;)

Har fått lite klagomål att jag inte uppdaterat på länge men de är ju sommar och då ska man ju inte sitta inne vid datorn utan vara ute och njuta innan snön kommer.
Vi är ofta ute och fiskar vilket Neo verkligen gillar, då får han oftast springa lös och upptäcka världen eller plaska i vattnet. Förra helgen då de va så otroligt varmt tog han faktiskt sina första simtag i älven.

Här kommer lite blandade bilder från våra utflykter:


Först ska man spana efter fisken...



Haha matte fick upp en först, måste spana hur stor den är!!



Äsch, jag hämtade mig en leksak från naturen istället..



Nån som vill leka kurragömma???



Brr, älven är kall...



Men så kul...



Tur man kan roa sig själv..



Kanske ska spana efter fiskarna när man liks är i vattnet..



Nu ska jag blöta ner matte...hehe

Sen så åkte vi på en liten roadtrip till Skellefteå för att hälsa på min syster med familj:



Mona (den vita labradoren vid Neos fötter) är en kul kompis!







Vi lekte hela dagen, tills Mona gav upp och gömde sig under bordet. Inte för att Neo fattade den piken men men...
Sist dom träffades så va Mona 1 cm högre än Neo och kolla nu...




Det här är Signe, de nyaste tillskottet i familjen som inte alls är brydd över hundarna utan ligger i en underbar matkoma å njuter :)



Haha hur underbart ful är inte den här bilden? Båda två ser helt crazy ut :D

De va alla bilder jag hade just nu. Ska försöka ta med kameran nästa söndag när vi ska hälsa på Pajas innan hundkursen startar. Vi har börjat allmänlydnad i Nordmaling, vilket vi verkligen behöver (de eller seriösa droger till Neo). Han är såååå glad i allt å alla, vilket tyvärr resulterar mest i dragkamp när man ska ut och gå. Men men vi ska kämpa på å få bort de där!!
Igår när vi va på kursen så kom Pajas med matte förbi för att titta hur det går för oss. Jag säger bara: OJOJOJ viken skillnad det är på Pajas och Neo i aktivitets nivå!!! Pajas är lugn och fin, Neo hoppar som värsta puckot och kan verkligen inte ta de lugnt för 5 sekunder. Hoppas det växer bort snart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0