Sommaren är över, hösten är här..

Nu känns det verkligen att hösten börjar komma. Löven rasar från träden och värmen försvinner mer och mer.
Den enda som inte bryr sig i vårt hushåll är Neo för med hösten kommer ju fler och fler dofter fram som man kan undersöka tills nosen är proppfull å man nyser som bara den :)
Vi ska försöka dra nytta av hans intresse av dofter, människor och djur (vilka fortfarande är en av hans största favoriter, han älskar alla å är inte blyg för 5 sekunder vilket oftast visar sig när vi möter nått annat djur) så idag börjar vi spårkurs i Nordmaling direkt efter avslutningen av allmänlydnanden. Vi är så nöjd med vår instruktör Eva-Karin så vi känner att åka 5 mil enkelväg 1 ggr/veckan är helt klart värt det!!
Det ska bli så spännande att se om han fixar att spåra på riktigt, men om han inte blir en riktig spårhund så vet jag ändå att vi kan ha det som en jättebra träning för honom hemma.

I sommar hyrde vi en stuga vid havet i Sikeå. Neo stortrivdes speciellt i havet då de va så spännande med vattnet som kom emot honom. Här kommer några sommarkort:



Precis som på Baywatch ;)





Ett snedsprång :)



Hade ju besök av favoriten farbror Lars





Matte ville oxå leka..



Så jag offrade mig att hämta leksaken...



Sen ville hon leka sjöjungfru men de va inget för mig!









Hmm, var for den??



Vatten man lånat från havet, ska till havet återlämnas...



Jag blev verkligen aldrig less på att springa i havet!!!



Men väl tillbaka i stugan blev jag trött!!! Riktigt, riktigt trött!!

En annan dag åkte vi till en annan strand för att prova meta men de fanns inge fisk så Neo passade på att bada igen:


Charmtroll, ständigt med tungan på sidan ;)







T o m husse hamnade på bild, och nej det är inte alkoholhaltigadrycker i påsen, bara kaffe å kaka!!

Så var vår lilla semestervecka i stora drag.
Tack till mamma och Bengt som ville leka med Neo när vi gick på Nolia!

Nu ska vi ladda inför kursen, ha de bra alla som kanske tittar in på vår lilla sida! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0